Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.07.2013 18:51 - Бестселър от фейсбук "Абсурдни времена"
Автор: edmond Категория: Други   
Прочетен: 7733 Коментари: 15 Гласове:
20

Последна промяна: 16.07.2013 18:54

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

    Преди години в сайта на НОВА се бяхме събрали няколко човека и си разговаряхме в стихове. Беше нещо великолепно, което няма да забравя никога. Поздравявам всички, които бяха в тая група, макар, че за някои вече не зная нищо.


Вижте сега тоя материал. В София беше останала само една книга и я поръчахме преди малко по интернет, но вероянто ще има и нови издания.




"Абсурдни времена" стана хит в книжарниците
  image











Фейсбук поезия оспори тиражите на Дан Браун
Снимка: фото: Ивелина Чолакова, Damayanti & Lansky Studio агенция Стандарт Любопитно

София. "Абсурдни времена" не е поредната книга за любов. А поетичен диалог между Него и Нея. Тя е Маргарита Петкова, а той - Добромир Банев. Диалогът се случва във Facebook. Стихотворенията са под формата на реплики, като игра на влюбени, в която всяка страна отговаря с красив стих. Освен от ценителите в мрежата поетичният разговор е забелязан от издателя Лъчезар Минчев и съответно овеществен на хартия. За да се стигне до 116 стихотворения, събрани в книга, чийто тираж търпи ожесточено разграбване.

Някога Никола Вапцаров написа - "Не, сега не е за поезия...". Политическите вълнения, дали онези от времената на Вапцаров или сегашният бунт на Улицата, обаче не трябва да пречат на добрата лирика. Това доказаха Добромир Банев и Маргарита Петкова, чиято стихосбирка "Абсурдни времена" вече е хит по книжарниците. "Да оборваме Вапцаров? Опазил ни Бог. Това е просто цитат от стихотворение. Винаги е време за поезия!", твърди Банев. Той и Маргарита Петкова написаха книгата във Фейсбук, без да се познават лично. И твърдят, че това никога не е било проблем, щом става дума за любовна лирика. "Едва ли някой мисли, че ще намери вътре решение на исканията от уличната демокрация, по-скоро любовната лирика е спасение от абсурдността на ежедневието", твърди Петкова. Която от години размахва най-ценния лозунг - този на любовта. "Всеки човек бива връхлитан от любов поне два-три пъти в живота си. Още повече - хора, които неистово се нуждаят от любов, а точно в момента я нямат. Тогава се отъждествяват с нашите лирически герои (да не забравяме, че поезията не е автобиография!), чрез тях получават това чувство в чистия му вид, такова, каквото то всъщност в живота не може да просъществува повече от девет седмици и половина. Най-много", казва поетесата.

116 стихотворения за любов или просто социален експеримент беше това?, питаме двамата автори. "Експериментите са за хора, които работят и правят опити в лаборатории", споделя Добромир и предпочита да дефинира книгата като много сполучлив проект.

Колкото до заглавието, което звучи съвсем адекватно спрямо юнските и вече юлски протести, оказва се, че е измислено много преди това.

"Просто ми хареса съчетанието от думи", казва Банев. А Маргарита добавя, че времената винаги са абсурдни за техните съвременници, а и любовта сама по себе си е такава - има прекалено много лица и състояния, граничещи с абсурда. Авторите смятат, че хората, които четат техните стихове, са вярващи и търсещи любовта, независимо дали са самотни или не, защото "любовта е универсално любопитна." Добромир Банев не е преживял лично всеки един текст от книгата, но многозначително казва, че някои от нещата са се случили, тъй като "самият живот е едно голямо дежавю". А голямото признание за всеки поет, според него, идва тогава, когато читателите се припознават в стиховете му.

Банев и Петкова се чувстват обнадеждени от това, че книгата чупи рекордите по продажби.

Беше поръчан втори тираж от "Абсурдни времена" и конкурент по продажби е само "Ад" на Дан Браун.

"Изненадващо е, че българите четат и любовна лирика. Красиво е. С Маргарита сме на една честота и се разбираме само с поглед", твърди Добромир Банев. В момента поетите подготвят ръкописа на "Абсурдни времена 2", която се очаква през есента. "Като набереш инерция, трудно спираш да се забавляваш", лаконично обяснява идеята за продължението Петкова.

Тя:

Не питай за предишните. И аз

за бъдещите няма да те питам.

Прибирам се при теб като у нас.

Човеко Божи, чувствам се разбита.

Не искам празни приказки. Недей

да слагаш маса със от пиле мляко.

Прекрасно е, че нямаш полилей!

Със свещ ме търсеше. И ме дочака.

Сега какво ще правиш с мен - не знам.

Както се казва - бий си ме в главата.

Човек, каквото си направи сам...

Е, знаеш поговорката нататък.

От ревност полудял или от страст,

срини ме в ада, сваляй ми звездите...

За миналото - нито звук, ни глас!

А бъдещето разгадай в очите ми.

Той:

Аз знам, че имаш много имена.

И опитът ти с други впечатлява.

Нали си с мен. Нали си у дома.

Да бъда с друга някога?

Не става.

Не искам обяснения. Недей.

Намерих те със свещ. И те дочаках.

Ако ти купя тъжен полилей,

свободна си да продължиш

нататък.


http://www.standartnews.com/lifestyle-lyubopitno/absurdni_vremena_stana_hit_v_knizharnitsite-196121.html

 




Гласувай:
20



1. edmond - Има ли някой, който поне веднъж да не ...
16.07.2013 19:13
Има ли някой, който поне веднъж да не е участвал в нещо подобно.
Нееееее, нета не е виртуален. По истински е от остинското. Човек тук казва много повече, много повече отколкото в живия разговор. Какво нещо сме хората. Колко много имаме събрано в себе си. Благославям нета, че ни освободи от това бреме.
цитирай
2. aip55 - Kуш
16.07.2013 23:14
-не подценявай и блогът ни. Тук ще ти дам един линк с който ще се изненадаш, сигурен съм братле.....: http://arrow11.blog.bg/lichni-dnevnici/2013/06/25/podnasiam-ti-moreto-vmesto-torta.1123863
цитирай
3. анонимен - -не подценявай и блогът ни. Тук ще ти ...
17.07.2013 08:11
aip55 написа:
-не подценявай и блогът ни. Тук ще ти дам един линк с който ще се изненадаш, сигурен съм братле.....: http://arrow11.blog.bg/lichni-dnevnici/2013/06/25/podnasiam-ti-moreto-vmesto-torta.1123863


Видях го. Никак не е лошо. Добре сте се позабавлявали. Има и доста сполучливи моменти. Но най се смяхна "изгнилото рало".
цитирай
4. silviia - ?:)
17.07.2013 14:53
А може ли да попитам сърби ли те хуя?:))))
цитирай
5. анонимен - Не ме сърби. Защо питаш?
17.07.2013 16:09
Не ме сърби. Защо питаш?
цитирай
6. silviia - .
17.07.2013 16:56
Интересувам се от физическото ти здраве.:) Психичното го знам - тежка форма на садизъм, мегаломания и содомия. Напоследък се забелязват и признаци на известна депресия, но то е защото окончателно осъзна какви възможности имам.:)
Нали съм права, Китаа?:)
цитирай
7. silviia - .
17.07.2013 18:51
Както неотдавна благоволи да ми пише една моя бивша, забременена от дърт евреин, братовчедка - ,,Ти сама се показа каква си чрез действията си.,,.....
От тогава си казвам и пиша всичко, което си мисля т.к. ако гадините и подлеците решат да те очернят, и ангел да си - те ще правят, говорят и пишат гадости. И това ме беше сполетяло едно време.:) Когато си кореспондирах с Валери Петров, който всъщност се казва Валери Нисим Меворах .:) Защо го криеше - и аз не знам.:))))
Така достатъчно ясна ли съм или все пак предпочиташ да минеш на ,,лични,, както досега?:)))) Не, че за мен има някакво значение, както изясних по-горе.:)

И, да, не смятам да се връщам към медицината, поне не в този живот, Китаа.:))))
цитирай
8. silviia - .
17.07.2013 18:51
,,Китаа,, е Кийт Ричардс.:) Ако случайно не помниш.:))))
цитирай
9. silviia - ?:)
17.07.2013 19:11
Още доказателства за ,,лудостта,, ми искаш ли или и така си доволен от реалността?:) Не бе, аз за теб на всичко съм готова, даже да полудея.:)))) Каква диагноза предпочиташ да ми лепнеш тоя път?:) ,,Хебефренна шизофрения,, добре ли е?:) Защото хебефренните шизофреници са много жестоки и практически нелечими.:) Но пък винаги МОЖЕТЕ ДА МЕ УБИЕТЕ.:) Отново.:))))
цитирай
10. silviia - :)
17.07.2013 19:32
Подпис - Силвийе - Елена - Жана - Тома - Леонардо - Амеде - Анастасия - д-р Димитрова:)
цитирай
11. silviia - :)
17.07.2013 20:57
Май вече е време да архивираш постингчето и да ,,заметеш следите,, нали?:)
цитирай
12. анонимен - Защо да го архивирам. Може пък да ...
18.07.2013 06:08
Защо да го архивирам. Може пък да послужи там, където е нужно.
С обич! Куш
цитирай
13. silviia - .
18.07.2013 10:38
ha ha ha
Да не би да ме заплашваш нещо, а?:)
цитирай
14. silviia - ?:)
18.07.2013 10:46
Да не би да ме заплашваш, че ще ми изтрият блога, защото съм много агресивна, а?:) Ти ЧЕЛ ли си какви ги пишат по другите блогове и пак не ги трият, даже са на първа?:) Но понеже в този свят, моделиран по твое уродливо подобие, всичко е възможно - да, може и да ми изтрият блога.:) Но в него има само 25 нищо и никакви стихчета.:) Ще ги постна пак точно за два часа, ако не тук - на друго място. Така че - поздравления!!!! - плашиш невинни жени, които преди това си искал да убиеш.:) Или поне ДА ИМ АМПУТИРАШ РЪЦЕТЕ И КРАКАТА, нали?:)
цитирай
15. анонимен - Горкичката ми тя, Куш е добър човек, ...
18.07.2013 12:15
Горкичката ми тя, Куш е добър човек, а не служител на Инквизицията.
цитирай
16. silviia - .
18.07.2013 13:08
ha ha ha
Сериозно ли?:) На мен защо ми се струва, че авторът на блога е човекоядец?:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: edmond
Категория: Други
Прочетен: 218295
Постинги: 57
Коментари: 270
Гласове: 341
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031